petak, 16. svibnja 2014.

BOJA ZA ŠKOLSKU PLOČU - ZAMJENSKA VARIJANTA (čitaj: JEFTINIJA)



Hobby shopovi sigurno neće biti oduševljeni ovim postom, ali obzirom na to koliko je boja za školsku ploču popularna posljednjih godina u interijerima ja vam moram otkriti tajnu jeftinije izvedbe. (Rekla bi moja baka: "na guzicu bi progovorila"). 
Prenosim ovo iz prve ruke i vlastitog iskustva jer me oduševljava ideja boje koju možete nanijeti na bilo što i onda po njoj pisati i brisati koliko vas volja. I iako je najkorištenija crna boja, možete odabrati (zamiješati) koju god želite. Imajte samo na umu da bude tamnija nijansa da vam se vide tragovi krede.

Dakle, ako i kada poželite nešto obojati bojom za školsku ploču svi će vas uputiti u hobby shop. Danas već stvarno imaju čuda u ponudi, za svakakve uradi-sam projekte, međutim ako ste ikada ušli u ijedan vjerojatno ste primjetili da su sva pakiranja boja prilično mala, a cijene i ne toliko. Prije godinu-dvije trebala mi je nešto veća količina ove boje za jedan interijer pa mi se kalkulacija troškova samo za zid učinila malo too much :/ Na sreću (i moju i njihovu) česti sam posjetitelj specijalizirane trgovine za boje I lakove pa prodavači već na ulazu znaju da sam došla sa nekoliko “a što ako…?” pitanja. Tako sam saznala i ovu vrijednu informaciju. I od tada ju ne prestajem koristiti.

Naime, specijalnu boju za školsku ploču (onu skuplju) jednostavno možete zamijeniti bojom za beton. Da, dobro ste pročitali. Najobičnija, akrilna boja za beton koju možete kupiti u svakom dućanu sa bojama i lakovima i košta 40-ak kuna kantica od 750 ml (dovoljna za 4m²). Prodaje se u 10-ak nijansi, pa jednostavnim miješanjem boja možete postići nijansu koju želite.
Ja koristim JUB  TAKRIL (ovo nije plaćena reklama, ali ako znate nekoga tko radi za njih slobodno mi javite :D) U ponudi su  pakiranja od 750ml, 5l  i 16l.




Kada ju nanosite na zid (ili drugu lagano hrapavu površinu), preporučam 3 sloja pa pišite i brišite u nedogled. A ako ovom bojom želite ofarbati glađu površinu (plastiku, keramišku pločicu ili slično), onda preporučam da prvo nanesete jedan sloj prajmera (ja koristim Caparolov prajmer na bazi vode – ni ovo nije plaćena reklama, već preporuka zadovoljnog kupca :D ). Tako možete u boju za školsku ploču ofabrati što god želite. Evo i nekoliko ideja – neke su moji radovi, a neke preuzete sa internet (jer ne bi baš bilo normalno da mi je cijeli stan u školskoj ploči :D ) 


Metalni pladanj za serviranje


Keramička pločica u kuhinji



Keramička pločica u hodniku


 
Školska ploča u Udruzi Praktikum



Ideja za dječji stol



Obojani frižider



Zid u kupaonici



Teglice za začinsko bilje


Nadam se da će vam ova informacije biti korisna kada se slijedeći puta primite sličnog projekta i obavezno javite dojmove.

Mah-mah iz prohladnog Dubrovnika!

Broj komentara: 25:

  1. hvala ti na ovome, ovo mi baš treba. moja kćer, kad uči, ima običaj pisati kredom po ormaru (!!!) jer - kaže - nema ploču :)
    imaš li iskustva sa farbanjem iverice / ormara/ na ovaj način?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da! Kao što sam napisala u blogu, da sve funkcionira dugo i kako treba, nanesi prvo jedan sloj prajmera (suh ti je za pola sata i nema mirisa) i onda na njega ovu boju (2-3 sloja) i neka se dijete kreativno izražava :D Prajmer te brzinski rješava brušenja i meni se zasad u mnogim situacijama pokazao kao super rješenje za nezahvalne površine. Za normalan ormar ti je dosta jedno pakiranje prajmera (još će ti ostati za hrpu drugih projekata) i jedno pakiranje boje za beton - ispadne ti oko 120 kn kompletan posao.

      Izbriši
    2. Hvala Vam na savjetima, sad sam sretan kao malo dijete!

      Izbriši
  2. Ideja za kupaonicu mi se najvise dopada.
    Da li bi mi mogli reci znate li kako se boja za beton uklanja za slucaj da vremenom dosadi :-)?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Boja je akrilna, što znači na bazi vode i nemate ju potrebe uklanjati, već kada dosadi preko nje nanesite boju za zidove koju želite.

      Izbriši
  3. Certain or most of the colors get similar reaction from people, the difference lies in the tones and shades used.
    boje za zidove
    Thanks for sharing...!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. kako se "odrzava" ? jel ostaju s vremenom oni ruzni bijeli tragovi od brisanja/ili ne znam ni ja od cega vec?:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moje isprike, tek sam sad vidjela Vaš upit. Kao i sa pravom školskom pločom bijeli tragovi ovise kako površinu održavate. Bitno je da ju brišete sa čistom mokrom krpom, odnosno da ne razmaljate ostatke krede po površini.

      Izbriši
  5. dajte mi molim vas recite koliko se dugo suši ova boja za beton izmedju nanošenja svakog od 3 sloja . Bojit ću keramičke pločice....hvala vam

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oprostite, ali tek sada vidim Vaš upit. Boja je akrilna (na bazi vode) pa se vrlo brzo suši na sobnoj temperaturi.

      Izbriši
  6. molim Vas da mi odgovorite.
    po Vašem receptu treba samo nanijeti akrilnu boju na zid, u tri sloja,
    i to je to?
    jesam dobro razumijela? :)
    pošto u ''receptima'' sa interneta vidim dodavanje vode, krede..... a vidim da je ovo neka ultra-jednostavna opcija gdje se nanosi samo boja :) pa da li se ovdje dodaje voda i druge primjese? :)
    LP :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Dobro ste razumijeli :) Nema potrebe za dodavanjem ničega, osim za nanošenjem boje u nekoliko slojeva na zid kako bi duže trajala, obzirom da ćete po njoj pisati i brisati. Bitno je samo d abude boja za beton, ništa drugo. Lp!

    OdgovoriIzbriši
  8. Kantica od 750 ml je dovoljna za tri ruke zida od cca 4 m2 ako sam dobro razumjela? Valjkom se nanosi? Koliko treba za sušenje svakog pojedinog sloja?
    Ne ostavlja bijele tragove od brisanja krede?
    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  9. Dovoljno je boje za tu kvadraturu. Najlakše vam je nanijeti valjkom i najekonomičnije ćete iskoristiti boju. Boja je na bazi vode pa se dosta brzo suši na sobnoj temperaturi. A bijeli tragovi ne ostaju ukoliko dobro obrišete kredu. Princip je isti kao i sa klasičnom školskom pločom, ako koristite čistu mokru spužvu/krpu neće ostajati bijeli tragovi.

    OdgovoriIzbriši
  10. Pomoć! Prošlo je već 24 sata od nanošenja zadnjeg sloja, ali boja se još uvijek nije osušila i ne izgleda mat već se sjaji. Nakon nanošenja prvog sloja, sljedeće jutro sve je bilo lijepo suho i matirano. Koristili smo Duralux mat. Je li to uobičajeno? Nadam se da neću morati ponovno sve nanositi jer danas trebamo unijeti novi namještaj. Hvala

    OdgovoriIzbriši
  11. taman sam se spremala kupiti skuplju boju. do sad sam koristila Chromosov Tablin :D hvalaaaaa <3

    OdgovoriIzbriši
  12. Kakav je postupak kod bojanja iverala? Hvala

    OdgovoriIzbriši
  13. Predobro!!!Koja informacija, svaka cast! Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  14. hvala puno.. doslovno sam bila sad u Ikei . gdje hvala Bogu nije bilo ove boje.. i velim muzu daj da ukucam u google. i evo vaš blog se odma pojavio. hvala puno na ovom sharenju. iskustvo je hvale vrijedno. pozdrav iz smrznutog Zagorja

    OdgovoriIzbriši
  15. Pozdrav, interesira me za konkretnu boju koju ste koristili... osim obicne krede, može li se po tome pisati i tekućim kredama? Isto se jednostavno pobriše ili...? Hvala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam koristila tekuce krede pa Vam ne mogu reci kako bi se obojana povrsina ponasala. Obicna kreda se vrlo jednostavno brise.

      Izbriši
  16. Pozdrav, super post...jedino me zanima jel ta boja ok za koristenje u dječjoj sobi gdje se spava.
    hvala, pozz

    OdgovoriIzbriši