petak, 24. siječnja 2014.

RECYCLE & REUSE: LAMPE OD STAKLENIH BOCA


Od kada smo se preselili u svoj stan, kućna druženja sa prijateljima postala su nam doslovno svakodnevica. Željeli smo da nam kuća uvijek bude puna, a to redovito i dobijemo. Razlozi druženja su razni, a scenarij uvijek isti – malo kuhamo, malo pečemo, a onda puno pričamo, smijemo se i ispraznimo koju bocu. 

Neke od njih vrlo su zanimljivog oblika, boje ili efekta pa ih sačuvam za reciklažu jer se mogu iskoristiti za svašta . Veći primjerci od vina već mi služe kao svijećnjaci, a u ovom postu ću vam pokazati kako od staklene boce napraviti lampu. 

Za takvu avanturu potrebno vam je slijedeće: staklena boca (ja sam koristila bijelu mat varijantu od šampanjca), sjenilo, grlo za žarulju, kabel sa utičnicom i prekidačem, toplo ljepilo i bušilica sa borerom za bušenje stakla.



Prvi korak je da skoro pri dnu boce pomoću bušilice izbušite rupu za kabel. Specijalan borer možete kupiti u trgovinama alata (izgleda kao strelica), a vrlo je bitno da rupu bušite ispod laganog mlaza vode kako se staklo ne bi previše zagrijalo jer onda postoji mogućnost da će vam boca puknuti. Proces je vrlo jednostavan, a trajanje ovisi o debljini stakla.







Kada ste probušili rupu, kroz bocu provedite kabel tako da njegov kraj izađe kroz grlo. 




Slijedeći korak je da otvoreni kraj kabela utaknete u donji dio grla za žarulju. To su vam dvije tanke žice omotane metalnim ovojem koje jednu po jednu utaknete u rupice grla .



Kada ste spojili električne elemente lampe, na grlo boce nanesite deblji sloj toplog ljepila koje će grlo žarulje pričvrstiti na bocu i držati sjenilo. Osim toplog ljepila možete koristiti i građevinsko ljepilo (malo se duže suši, ali je extra čvrsto).





Preostalo je još samo da na grlo za žarulju pričvrstite sjenilo i pronađete idealno mjesto za vašu novu lampu. 
Ja u ovom slučaju nisam posebno ukrašavala sjenilo, jer u ovom pastelnom obliku najbolje odgovara interijeru za koji je namijenjena, ali vi svoje možete oslikati, kaširati, ljepiti kristaliće ili čipku na njega … što god vam se sviđa.





U nastavku bacite oko na još nekoliko primjeraka koje sam radila po narudžbi od raznih staklenih boca.











Fotke by: Sandra Šimunović (CROPIX za Jutarnji list), Kuchanice, Rajna RR Photography

Broj komentara: 5:

  1. odlično objašnjeno, hvala!
    tražila sam kvalitetan tutorial na ovu temu već neko vrijeme, naravno, naišla na masu američkih gdje se koristi bottle lamp kit. već sam mislila naručiti to, kad sam naišla na tvoju izvedbu!
    probat ću kud pukne da pukne :) nadam se da boca neće !!
    pratim te, pozz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, Amerikanci stvrano čuda rade za svoje kreativce i maximalno je sve pojednostavljeno. Nema veze, znamo se i mi snaći ;)
      Ne pucaju ti boce tako lako, ja sam ih već 20ak izbušila ovako i zasad je 20:0 za mene :D
      Pošalji fotku kad ju napraviš.
      Lp

      Izbriši
  2. Pozdrav,koji promjer svrdla mora bit da bi mogla provuc kabel?Hvala

    OdgovoriIzbriši